Direktlänk till inlägg 25 maj 2013

Lax med chèvre och fikon

Av Cecilia van Toor - 25 maj 2013 21:15

Igår hängde jag med min svägerska Helena och lilla Maja. Karlarna har grabbhelg, så vi hade tjejmys :) Vi lagade en supergod middag. Vi älskar ju båda lax och chèvre, så vi provade att kombinera dessa och det blev super! Dessutom blev rätten väldigt vacker med fikonen :)


   


Lax med chèvre och fikon, 2p:


400 g färsk laxfilé

ca. 150 g chèvre

3 färska fikon

en halv näve pinjenötter

citronpeppar


Sätt ugnen på 175 grader. Smula osten och fördela jämnt över laxen. Skiva fikonen och lägg över osten. Strö över pinjenötter. Peppra. Ställ in i ugnen i ca 20-25 minuter. Känn med en gaffel om den är färdig. Servera med stekt sparris och sallad.




 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cecilia van Toor - 14 oktober 2013 11:17

Hej mina underbara matvänner! Nu har jag flyttat till en ny sida och jag hoppas verkligen att ni följer mig dit: matdelikat.se, klicka på länken för att komma till min sida.    Många kramar Cecilia ...

Av Cecilia van Toor - 8 oktober 2013 19:52

Nu när vi går mot kallare tider så passar det ju utmärkt med en värmande soppa. Pumpor finns det ju fullt av ute i butikerna nu, så jag provade att laga soppa på det. Det blev en mumsig soppa som passar både som varmrätt ihop med ett gott bröd eller ...

Av Cecilia van Toor - 7 oktober 2013 09:30

God morgon fina! Jag lovade ju igår att dela med mig av maten vi åt igår. Det blev verkligen supergott! Äppelchutneyn kan man ju äta ihop med vad som helst och det blir mycket av den som man kan spara i kylen.      Man behöver inte så mycket c...

Av Cecilia van Toor - 6 oktober 2013 19:43

Idag har vi varit på en liten söndagsutflykt i Häckeberga. Vi slog oss fräckt ner i Häckebergas slotts trädgård och fikade medhavd picknick och lapade sol :) Sen gick vi längs en stig en bit runt sjön. Supermysigt! Här kommer lite biler:     H...

Av Cecilia van Toor - 6 oktober 2013 10:47

God morgon!   Morgonens frukost: hårdbröd (knäckemacka), kaffe och ägg. Vad säger ni? Hårdbröd eller knäckemacka? Här i Skåne brukar jag inte bli förstådd om jag säger hårdbröd...   Idag är jag pigg och ser fram emot en dag med träning, utfl...

Presentation


Matdelikat är en blogg om god mat och bak.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Matbloggpriset

Nominera mig till Matbloggspriset Folkets val

Skapa flashcards