Direktlänk till inlägg 16 september 2013

Kalifornien, del 2

Av Cecilia van Toor - 16 september 2013 20:49

 

Andra dagen i San Francisco började vi med en tur ut till fängelseön Alcatraz, där bla Al Capone har suttit


Jag var ju tvungen att prova en pretzel som färdkost, ingen höjdare, vad är grejen?! Kanske god med en öl till?

 


Vi gick en audiotur där gamla fångar berättade om deras tid där, Louise var exalterad :)

     


Efter Alcatraz kollade vi in en del av turisttäta Fishermans Warf och lunchade på Bubba Gump


Jag provade tre olika sorters räkor, mycket friterat som allt annat i USA... Men gott var det och goda drinkar fick vi :)


Vi kollade även in sjölejonen som låg och jäste där...


Sen drog vi vidare på lite sightseeing runt lite olika områden i stan, bland annat Haight-Ashbury som är ett hippikvarter med bl.a häftiga vintagebutiker

     


Sen kollade vi in Castro - gaykvarteren:

     


Vi kollade även in Mission med all streetart:

                 


Som avslutning på en intensiv dag slappade vi i pubbelpoolen på hotellet ;)

       


to be continued...


 
 
Ingen bild

Lisa

17 september 2013 20:23

Så jäkla kul att se! Längtar efter fler!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cecilia van Toor - 14 oktober 2013 11:17

Hej mina underbara matvänner! Nu har jag flyttat till en ny sida och jag hoppas verkligen att ni följer mig dit: matdelikat.se, klicka på länken för att komma till min sida.    Många kramar Cecilia ...

Av Cecilia van Toor - 8 oktober 2013 19:52

Nu när vi går mot kallare tider så passar det ju utmärkt med en värmande soppa. Pumpor finns det ju fullt av ute i butikerna nu, så jag provade att laga soppa på det. Det blev en mumsig soppa som passar både som varmrätt ihop med ett gott bröd eller ...

Av Cecilia van Toor - 7 oktober 2013 09:30

God morgon fina! Jag lovade ju igår att dela med mig av maten vi åt igår. Det blev verkligen supergott! Äppelchutneyn kan man ju äta ihop med vad som helst och det blir mycket av den som man kan spara i kylen.      Man behöver inte så mycket c...

Av Cecilia van Toor - 6 oktober 2013 19:43

Idag har vi varit på en liten söndagsutflykt i Häckeberga. Vi slog oss fräckt ner i Häckebergas slotts trädgård och fikade medhavd picknick och lapade sol :) Sen gick vi längs en stig en bit runt sjön. Supermysigt! Här kommer lite biler:     H...

Av Cecilia van Toor - 6 oktober 2013 10:47

God morgon!   Morgonens frukost: hårdbröd (knäckemacka), kaffe och ägg. Vad säger ni? Hårdbröd eller knäckemacka? Här i Skåne brukar jag inte bli förstådd om jag säger hårdbröd...   Idag är jag pigg och ser fram emot en dag med träning, utfl...

Presentation


Matdelikat är en blogg om god mat och bak.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Matbloggpriset

Nominera mig till Matbloggspriset Folkets val

Skapa flashcards