Direktlänk till inlägg 1 juli 2013

Sandras möhippa i Stockholm

Av Cecilia van Toor - 1 juli 2013 22:25

I helgen hade vi möhippa för min bästa vän Sandra. Det blev en jättemysig dag med mina underbara vänner. Vi hoppade över förnedringar och sånt trams och hade det bara mysigt. Eftersom vi inte ses så ofta då alla bor på olika håll, är det extra mysigt att umgås :)

Vi började dagen med att två av oss "kidnappade" Sandra, därefter anslöt en och en på olika tunnelbanestationer. Vi åkte till Observatorielunden där två stycken hade förberett champagnefrukost:

 


Efter ett par timmar tog vi oss till Centralbadet där en timmes massage väntade på Sandra. Vi bubblade, bastade och drack vin:

   


Efter badet fyllde vi på magarna med lite mexikansk mat på La Neta, som ligger precis i närheten. Det kan jag verkligen rekommendera. Supergott var det, dessutom billigt!:

 

      


Efter den sena lunchen åkte vi till Hammarby och gick upp för Hammarbybacken, där drack vi skumpa och åt lite snittar samt tittade på utsikten och snackade skit :) :


Sen tog vi oss till Lisas bakgård och hängde där resten av kvällen. Vi hade ett uppdrag till Sandra att måla ett par vita kalsonger med textilfärg. Vi tänkte att hennes blivande make, Arvid, kan bära dem på bröllopet ;) Tyvärr fick jag ingen bild på dem, men de blev rikigt snygga ;p Vi målade även tavlor till Sandra med temat hur de träffades...

 


Senare på kvällen avnjöt vi en himmelsk god middag som några av tjejerna lagat, till förrätt blev det gazpacho:

     

Till varmrätt åt vi en av mina favoriter, nämligen pulled pork! Som hamburgare denna gång:

   

 


Efterrätten åt vi inne eftersom det blev lite kallt framåt midnatt... Det var iaf en supergod och knäckig rabarberpaj:

 


De fina flaggorna som sitter i maten har Jeanette tillverkat med washi-tape. Sååå söta :)

Dagen var som sagt riktigt mysig och jag ser verkligen fram emot bröllopet i augusti!


Jag ska luska reda på recepten så att jag kan dela dem här sen :) 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cecilia van Toor - 14 oktober 2013 11:17

Hej mina underbara matvänner! Nu har jag flyttat till en ny sida och jag hoppas verkligen att ni följer mig dit: matdelikat.se, klicka på länken för att komma till min sida.    Många kramar Cecilia ...

Av Cecilia van Toor - 8 oktober 2013 19:52

Nu när vi går mot kallare tider så passar det ju utmärkt med en värmande soppa. Pumpor finns det ju fullt av ute i butikerna nu, så jag provade att laga soppa på det. Det blev en mumsig soppa som passar både som varmrätt ihop med ett gott bröd eller ...

Av Cecilia van Toor - 7 oktober 2013 09:30

God morgon fina! Jag lovade ju igår att dela med mig av maten vi åt igår. Det blev verkligen supergott! Äppelchutneyn kan man ju äta ihop med vad som helst och det blir mycket av den som man kan spara i kylen.      Man behöver inte så mycket c...

Av Cecilia van Toor - 6 oktober 2013 19:43

Idag har vi varit på en liten söndagsutflykt i Häckeberga. Vi slog oss fräckt ner i Häckebergas slotts trädgård och fikade medhavd picknick och lapade sol :) Sen gick vi längs en stig en bit runt sjön. Supermysigt! Här kommer lite biler:     H...

Av Cecilia van Toor - 6 oktober 2013 10:47

God morgon!   Morgonens frukost: hårdbröd (knäckemacka), kaffe och ägg. Vad säger ni? Hårdbröd eller knäckemacka? Här i Skåne brukar jag inte bli förstådd om jag säger hårdbröd...   Idag är jag pigg och ser fram emot en dag med träning, utfl...

Presentation


Matdelikat är en blogg om god mat och bak.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Matbloggpriset

Nominera mig till Matbloggspriset Folkets val

Skapa flashcards