Alla inlägg den 8 maj 2013

Av Cecilia van Toor - 8 maj 2013 19:46

Om ni inte har förstått det så är jag inne i en hälsofas med mycket träning och proteinrik mat ;) Idag provade jag att laga dessa proteinplättar med hallon och de blev faktiskt jättegoda! Jag inspirerades av www.tasty-health,.se, har ni inte varit inne på den bloggen tidigare så rekommenderar jag det! Där finns en massa nyttiga och proteinrika recept!


 


Proteinplättar, 4 små:


1 dl havregryn

0,5 dl vaniljprotein (jag tog casein)

1 tsk bakpulver

1,5 msk kokosmjöl

2 msk lättkesella

1 ägg

1 äggvita

1,5 msk stevia strö

0,5 dl hallon (tinade eller färska)

-----------

1 dl kesella

1 tsk mald vaniljstång

1 tsk stevia strö

----------

1 dl varma hallon


Blanda alla ingredienser, förutom hallonen, till plättarna i en bunke och mixa ihop till en tjock smet med en stavmixer. Blanda sen i hallonen. Värm en stekpanna och klicka i lite smör eller olja. Klicka ut fyra plättar och stek ett par minuter på båda sidor.

Blanda kesellan med den malda vaniljstången och stevian.

Lägg en klick kesella och varma hallon på plättarna.

   

Presentation


Matdelikat är en blogg om god mat och bak.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Matbloggpriset

Nominera mig till Matbloggspriset Folkets val

Skapa flashcards