Alla inlägg den 15 februari 2013

Av Cecilia van Toor - 15 februari 2013 09:46

Hade ni en bra Alla hjärtans dag? Det hade jag. När jag kom hem från jobbet stod fina röda rosor och ett paket med fina örhängen och väntade på mig :) Vi åt även middag på Grand hotell här i Lund. Vi har endast ätit lunch där innan, så det var kul att testa ett "nytt" ställe. Förrätterna och efterrätterna var jättegoda, men tyvärr drog varmrätterna ner betyget. Det var iaf en mysig kväll och de hade dekorerat borden fint med hjärtformade heliumballonger :)


   

Min förrätt: Confiterad smögenhummer. Den var jättegod! Hade gärna ätit den igen.


 

Krilles förrätt: Halstrad naturlig anklever och fläsklägg. Skum kombination, men gott var för sig. Krille var lyrisk.


 

Min varmrätt: Confiterat lamm. Sådär... 


 

Krilles varmrätt: Dovhjort. Ser fint ut men det var inte så mört kött och inte så spännande smaker :/ Korven till var dock god!


 

Efterrätt: Äpple, kola och sockerkaka med citronört. Spännade med örtsmaken. Den var mumsig!


 

Efterrätt: Mjölkchoklad och chokladsorbet? med hjortron. Gott!


 

Trots blandade känslor för maten njöt jag av att sitta med min kärlek :)


Trevlig helg!!! 


Presentation


Matdelikat är en blogg om god mat och bak.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Matbloggpriset

Nominera mig till Matbloggspriset Folkets val

Ovido - Quiz & Flashcards