Alla inlägg den 19 juli 2012

Av Cecilia van Toor - 19 juli 2012 20:41

Idag har jag umgåtts med min mamma. Vi har lunchat på stan, närmare bestämt pasta på Italia.  Vi har även handlat nya blommor till balkongen och köpt färska hallon som jag kokat sylt på.


   

Älskar hortensian, så fin!

 

Patsan på Italia, yummi :)


         


Hittade gula hallon! De är jättegoda. Har inte bestämt vad jag ska göra med dem än, någon som har något förslag?


Jag kokte iaf hallonsylt på två askar röda hallon. Gör så här: Tag lika delar socker som hallon och blanda, låt det stå så en stund innan kokning. Börja med att värma försiktigt, för att sedan koka sylten i ca, 5 minuter. Tag bort skummet för att minska risken för mögelbildning. Häll upp på rena burkar.



Av Cecilia van Toor - 19 juli 2012 10:58

Igår var vi på quiz på Mejeriet här i Lund. Har ni inte varit där tidigare så rekommenderar jag det starkt! Ett riktigt roligt quiz med varierande frågor. De serverar även mat för en billig peng. Det ska hållas tre omgångar till, så tre onsdagar framöver men se till att boka bord, för det blir fullt.


       

Vi tjejer åt pasta med tryffelpesto och sparris och grabbarna åt kalv med rödvinssås, det var jättegott!


Presentation


Matdelikat är en blogg om god mat och bak.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Matbloggpriset

Nominera mig till Matbloggspriset Folkets val

Ovido - Quiz & Flashcards